תקשורת ככלי השפעה מכריע בבחירות

ההכשרה עסקה באיך להפוך את הסיפור המקומי למעניין בעיתונות הכתובה/אינטרנטית וברשתות החברתיות.

תמונה

בחלק הראשון הרצה רן לוצקי, אחראי הניו מדיה של 'ישראל חופשית' ונתן כלים לעבודה ברשתות החברתיות. סיכום החלק שלו -

הרשת החברתית היא כלי שמחבר בין אנשים על בסיס מכנה משותף - אבל היא גם סדיוק מה שמפריד בינינו ומדגיש את ההבדלים והדקויות.

חמש בעיות הופכות את שינוי דעת הקהל ברשת החברתית לכמעט בלתי אפשרי:
- שמועות / שקרים

- רואים את מי שדומה לנו - חיים בבועה

- תרבות דיון אלימה אחד כלפי השני, כלפי נבחרי הציבור ובעיקר כלפי נשים

- תרבות דיון מהירה שמייצרת שטחיות ותגובות מהירות ונמרצות שאנחנו נאחזים בהן לאורך זמן

- שיח רדוד מקבל יותר חשיפה משיח עמוק

חמש הבעיות הללו מובילות אותנו למצב שבו אנחנו מדברים ״אל אנשים״ ולא ״עם אנשים״
אנחנו לא מצליחים לשכנע בדיוק משום שאנחנו לא פתוחים בעצמנו לשנות את דעתנו ברשת. 

איך בכל זאת מייצרים שינוי ברשת?
אוספים את מי שדומים לנו, שמסכימים איתנו, שאולי פשוט לא יודעים עדיין על קיומנו. 

איך אוספים עוד אנשים?

מספרים סיפור - את אותו סיפור מזוויות שונות שוב ושוב ושוב.

מייצרים הזדהות, ומייצרים סיפורים נוספים שמגבירים את הנרטיב ומחלחלים אותו לציבור הרחב, לנבחרי הציבור ולמקבלי ההחלטות.

לא מנסים לשכנע את מי שלא רוצה                        

מספקים מידע למי שרוצה לדעת יותר

מגיעים שוב ושוב למי שהתעניין בנו

מגדילים לאט ובביטחון את כוח ההשפעה.

שינוי דעת קהל זו עבודה סזיפית, ארוכה וקשה.

נדרשת סבלנות אבל בעיקר נדרשת אמונה בניצחון. 

את האמונה הזאת להעביר הלאה ולהצית כל פעם מחדש את הלבבות.

בחלק השני הרצתה טל שניידר, פלוגרית וכתבת פוליטית ב'גלובס'. את ההרצאה במלואה ניתן לראות כאן